Het nieuwe jaar is begonnen en iedereen maakt lijstjes van hun nieuwe voornemens om waar te maken. Afvallen, stoppen met roken, meer met vrienden afspreken, meer gaan sporten, gezonder eten… noem maar op. Allemaal heel cliché. De standaard punten die op ieders lijst staan. Of toch niet?

Ik heb nooit echt meegedaan met voornemens lijstjes, omdat ik het nutteloos vond en ik me nooit bezig hield met wat ik wilde bereiken. Maar alles kan veranderen. Zoals mijn mening over dit soort lijstjes. Ik ben me de laatste jaren aan het oriënteren op wat ik nu écht in mijn leven wil bereiken en hoe ik mijn leven vorm wil geven. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik gelukkig ben?

Jarenlang heb ik alleen maar aan anderen gedacht en ben ik aan mezelf voorbij gegaan. Ik vond mezelf niet belangrijk, ik wilde anderen gelukkig zien. Dan pas voelde ik me voldaan. Maar die tijd is voorbij. De afgelopen jaren realiseerde ik me dat ik niet altijd aan anderen hoef te denken. Mijn leven is net zoveel waard als dat van een ander. Dus waarom anderen tevreden stellen en mezelf tekortschieten?

Is dit een stuk volwassen wording? Ik voel me een stuk zelfbewuster nu ik meer nadenk over de zin van het leven. Daarom vind ik het nu belangrijk om ook een goede voornemens lijstje te maken. Ik wil graag een doel hebben in het leven waar ik aan kan werken, zodat ik achteraf terug kan blikken op wat ik allemaal heb bereikt. Dat is waardevol. De mooie momenten koesteren en trots zijn op wat je hebt doorstaan en welke mijlpalen je hebt bereikt in je leven.

Mijn voornemens voor 2017:

 

School, werk en hobby

♥ Diploma halen

Mijn minor afronden

Mijn scriptie met een voldoende behalen

♥ Een nieuwe baan

♥ Mijn droommissie werkelijkheid laten worden

Mijn blog professionaliseren

Mijn YouTube kanaal beginnen

 

Persoonlijk

♥ Kwart marathon uitlopen = 10 km hardlopen

♥ Samenwonen met vriendlief

♥ Rijbewijs

 

Wat zijn jouw voornemens voor 2017?

 

Liefs,

Agnes Cattie

 

