Met dit eerste blogbericht op mijn nieuwe weblog is het officieel: mijn nieuwe kindje, deze weblog, is geboren! Jee! Ik ben heel benieuwd hoe dit zal gaan lopen. Ik zal in deze eerste post mijn doel van het bloggen omschrijven. Daarnaast zal ik de te behandelen onderwerpen toelichten. Deze blogpost zal ik eindigen met mijn verwachtingen.

Het doel van deze blog is allereerst om mijn schrijven weer op te pakken. Ik vind het heerlijk om verhalen, songteksten en artikelen te schrijven. Ik heb voor deze blog nog twee andere blogs geprobeerd, maar dat is mislukt. Ik had geen helder doel voor ogen en ook de onderwerpen waren te beperkt om over te schrijven. Ook zat ik te twijfelen over welke blognaam ik wilde gebruiken. Ik heb gekozen om mijn nickname als blognaam te gebruiken. Ik zal namelijk ook over mijzelf gaan bloggen, over mijn leven, ervaringen, prestaties, maar wellicht ook dieptepunten. Waarom niet mijn echte naam? Omdat mijn achternaam niet op internet hoeft 🙂

Een ander doel om te bloggen is om jou te inspireren, vermaken en informeren over onderwerpen die jij interessant vindt. Ik vind het mooi om iets voor een ander te kunnen betekenen. Het geeft mij voldoening als ik anderen blij kan maken met iets kleins. Bijvoorbeeld met een blogpost.

Ik zal verschillende onderwerpen behandelen op mijn weblog. Het genre heb ik Lifestyle genoemd, omdat de onderwerpen over het leven van alledag zullen gaan. Over wat ik meemaak, wat ik belangrijk vind in het leven, of wat er speelt in de maatschappij, zoals oorlog, armoede, drinkwater of discriminatie. Maar ook zal ik onderwerpen gaan behandelen over de gezondheid, over eten, bewegen, maar ook de psychische gezondheid. Onderwerpen als depressie, angststoornis, of eetstoornis vind ik belangrijk om aan het licht te brengen, om het stigma rond psychiatrische problematiek te doorbreken. Iedereen ervaart hoogtepunten in zijn leven, maar ook kunnen er dieptepunten zijn. Het is niet erg om daarover te spreken. Het is juist goed om dat onder de aandacht te brengen, zodat het normaal wordt en het kan worden geaccepteerd, dat het goed is dat je je niet lekker in je vel voelt zitten, of een diagnose hebt gekregen.

Met deze blog zal ik een nieuw avontuur in gaan. Ik verwacht dat ik meer leer kijken naar de kleine dingen die er toe doen in het leven. Ik zal me gaan verdiepen in onderwerpen en het belang ervan in gaan zien. Ik verwacht dat ik bewuster in het leven kom te staan met deze blog. Maar ook verwacht ik dat ik mezelf beter leer kennen. In sommige posts zal ik gaan reflecteren op mezelf, op anderen en op de maatschappij. Ik verwacht dat het schrijven van artikelen leerzaam zal zijn en leuk, maar ik verwacht ook dat het pittig kan zijn om over sommige onderwerpen te schrijven.

Ik hoop dat ik jou kan inspireren en je dag wat mooier kan maken 🙂

Liefs,

Agnes Cattie
<a href=”https://www.bloglovin.com/blog/18404383/?claim=gutmsbkwgz6″>Follow my blog with Bloglovin</a>

 

(function(i,s,o,g,r,a,m){i[‘GoogleAnalyticsObject’]=r;i[r]=i[r]||function(){
(i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o),
m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m)
})(window,document,’script’,’https://www.google-analytics.com/analytics.js&#8217;,’ga’);

ga(‘create’, ‘UA-99565233-1’, ‘auto’);
ga(‘send’, ‘pageview’);

 

l

